مارس همین سال (2019)، ماه بسیار پرمشغلهای برای دنیای سئو بود. چراکه اکثری از صاحبان اینترنت، از یک ماه گذشته شاهد تغییرات و نوسانات چشمگیری در جایگاهبندی وب سایتهای خویش گردیده بودند. مسئولان گوگل در مارس گفتند که آنان بهطراوت آپ دیت گسترده الگوریتم هستهای انجام دادهاند. آپ دیت این الگوریتم به جهت اینکه با کنفرانس کمپانی Pubcon دربارهی سئو در فلوریدا هم زمان شد، با اسم فلوریدا 2 جهانی شد و اگرچه هیچ ربطی به اولین به روز فلوریدا که سال 2003 انجام شد ندارد، ولی تاثیری مشابه آن داشت.
کمپانی گوگل هم زمان با این بهروزرسانی مهم خاطرنشان کرد که دیگر از کد rel=prev/next برای نمایهسازی استعمال نمینماید. این خبر همگی را شگفتزده کرد. چون موتورهای کاوش تا قبل از این پیشنهاد کرده بودند با به کارگیری از این کد میتوانند از کاغذبندی وب سایتها و نمایهسازیهای مطلوب مطمئن شوند. کمپانی گوگل اعلامکرد، این موتور کاوش اکنون آنقدر هوشمند گردیده که دیگر نیازی به ابزار نمایهسازی ندارد البته با اینحال پیشنهاد می نماید سئوکارها هنوز این کد را در وبسایت خویش برای هدف ها دیگر داشته باشند.
از طرفی در همین روزگار، کمپانی قابل انعطافافزاری مز (Moz)، فعال در حوزه بازاریابی دیجیتال (مارکتینگ)، بعد از سال ها کار، اولی بهروزرسانی الگوریتم خویش Domain Authority (قیمت دامنه) را انجام بخشید. این بهروزرسانی در توئیتر خیلی آشفتگی رویکرد انداخت و سئوکارها را حسابی سرگردان کرده بود، چراکه شاهد سقوط وسیعی در امتیازهای بها دامنه اینترنتوبسایتهایشان شدند.
با وجود اینکه بهروزرسانی الگوریتم کمپانی مز، تماما از الگوریتم فلوریدا 2 گوگل گوناگون میباشد، صاحبان اینترنتوبسایتها نگران بودند که احتمال داراست جایگاه اینترنتتارنماشان، مانند اثر آپ تو دیت فلوریدا 2، مبتلا کاهش شود.
مفاله دارای ارتباط: شناخت با الگوریتم های گوگل و تاثیر آن بر حاصل کاوش
به روز الگوریتم گوگل مارس 2019 (فلوریدا 2)
از یک سری ماه قبلی از مارس 2019، زمزمههایی بین جامعه سئوکارها در مورد مکان کلیدواژه و نوسانات ترافیکی در صفحه های نتیجه ها موتور کاوش (SERPs) به وجود آمده بود. اکثری از انجمنهای صنعت آنلاین از مشاهدات اولشان از تغییرات و کاهش چنین بهروزرسانیهایی کلام میگفتند و پیشبینی میکردند که آپ تو دیت الگوریتم هستهای برای پیکربندی مرتبط با صفحه ها نتیجه ها موتور کاوش هم به زودی در منش باشد.
اما جای هیچ تردیدی وجود ندارد که گوگل معمولا هر روز الگوریتمهای خویش را بهروزرسانی می کند و حتی گهگاهزمان ها این فعالیت را چندبار در روز انجام میدهد. ولی معمولا این بهروزرسانیها فارغ از شناسایی انجام می گردند. البته به روز فلوریدا 2 را نمیقدرت با این آپ تو دیتهای روزمره مقایسه کرد، تا آنجا که گوگل رسما گفت این آپ تو دیت الگوریتم هستهای بزرگ را برای بهبود الگوریتم خویش انجام داده هست.
درباره این سایت