سیستم 

مدیریت محتوا چه می باشد ؟ سیستم رئیس محتوا ، ترجمه عبارت content management system یا این که CMS است ، که به معنای سیستم قابل انعطاف افزاری ای می باشد که به امداد آن محتوا مدیریت می شود و به نرم افزارهایی گفته می شود که نظام قابل مدیریتی را در ثبت , بروزرسانی و بازیابی محتوا فراهم می آورند . این قابل انعطاف افزارها ااما متعلق به اینترنت نیستند و برنامه های کاربردی مدیر محتوای وب وب سایت های اینترنتی , صصرفا یک نمونه از این دسته سیستم های مدیر محتوا می باشد . لکن در مرزوبوم ما ایران ، بعلت توسعه و گسترش این شاخه از نرم افزارهای سیستم مدیر محتوا , عبارت cms تتنها به نرم افزارهای رئیس وب سایت اطلاق می شود .سایت 

ساز 

سئو در مشهد

cms یا این که سیستم رئیس محتوا چرخه زندگی صفحه ها اینترنت وب سایت اینترنتی را از لحظه ایجاد تا بازه انقراض در بر می گیرند و به صاحبان این اینترنت وب سایت ها , که وما آشنای با مباحث تخصصی وب , وب و برنامه نویسی تحت وب نیستند ، اذن می دهند تا بتوانند سایت های خود را به نحوی حرفه ای رئیس نمایند . 


سیستم رئیس محتوا تحولی شگرف در مسئله پباده سازی و مدیریت وب سایت های اینترنتی به شمار می آید . امروزه توقع بینندگان سایت های وب زیاد بالا رفته و دیگر مرور وب وب سایت هایی با صفحه ها اثبات و راکد هیجانی در آنان ساخت نمی کند . روز جاری یوزرها به دنبال وب سایت هایی می گردند که بتوانند به نوعی در گوشه ای از آن سهمی داشته باشند و ارائه محتوی، مطالب و اطلاعات نو در هر توشه رجوع کاربران به وب وبسایت ، می تواند آنان را پایبند وب سایت نماید . 


یک عدد از مشکلاتی که تا روز جاری به نوعی باعث می شد تا اشخاص کمتری به تفکر داشتن یک وب تارنما اینترنتی بیفتند هزینه های بالای پباده سازی آن بوده ، به عنوان نمونه برای طراحی اینترنت سایتهای اینترنتی ، کهن بر این چندین نیروی متخصص طراح وب ، درگیر پباده سازی آن در چند ماه و رفع نقص‌ و پشتیبانی از اینترنت سایت می شدند لذا هزینه پباده سازی و پشتیبانی وب وب سایت بالا بود ، اما امروزه با در دسترس بودن سیستم های مدیریت محتوا دیگر چنین مشکلی وجود ندارد . 


در سال 1995 تعداد کاربران اینترنتی تنها 13 میلیون نفر در سراسر دنیا را دربرگیرنده می شد ، این در حالی است که این رقم در سال 2005 یعنی صرفا قریه سال سپس به 1 میلیلارد نفر رسید . این رویش انفجاری موجب شد تا یوزرها زیادی به وم به کارگیری از وب و وب پی برده و در مسافت این سالها ، تعداد صفحات وب بر روی کانال جهانی اینترنت , به 60 میلیارد ورقه رسید . این نیاز روز افزون , ششرکتهای طراح وب را بر آن داشت تا با پباده سازی و پیاده سازی قابل انعطاف افزارهای جامع تمامی منظوره که مطابقت و همخوانی بر نیاز اغلب مشتریان باشد و به صورت قالبی منعطف بتوان اکثر وب سایتهای اینترنتی را با آنها شیوه اندازی کرد . اینگونه نرم افزارها را بعدها نرم افزارهای رئیس محتوا یا سیستم مدیریت محتوا (cms) نامیدند . 


اما نقص‌ قابل انعطاف افزارهای مدیر محتوا این بود که یک تعامل یک سویه با مخاطبان برقرار می نمودند و صرفا در راستای ارائه محتوی و اطلاع رسانی به ایشان ، پباده سازی و پیاده سازی شده بودند . این در حالی بود که بازدیدکنندگان وب ، به دنبال سایتهایی بودند که به نوعی در گوشه ای از آن سهمی داشته باشند . با توجه به این موضوع ، قابل انعطاف افزارهای مدیریت محتوای پایین وب ، با امکان های برقراری رابطه دو سویه با یوزرها ، پا به میدان وجود گذاشتند و با ارائه سرویسهای دو سویه ، مخاطبان وبسایت را در بروزرسانی محتوای سایت سهیم کردند . 


در میهن ما کشور ایران نیز ، پس از استفاده از سیستم های متعدد رئیس محتوای غیر ساکن و انواع نرم افزارهای اینترنتی فرنگی ، نیاز مبرمی به نرم افزار مدیر محتوای مستقر حس می شد تا بتواند منطبق با ذوق و سلیقه ها ، نیازها ، قوانین و مقررات بانکی و مدنی داخلی , پاسخگوی درخواست مشتریان باشد . با توجه به این حساس ، بعضی از موسسه ها داخلی اقدام به پباده سازی و پیاده سازی قابل انعطاف افزارهای رئیس محتوا نمودند . شرکت داده ورزان ، یک عدد از پیشروان این میدان در کشور محسوب می شود و سیستم مدیریت محتوای داده ورزان را بر همین اساس , طراحی و پیاده سازی نمود . 


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها