یک گفته بسیار دارای اسم و رسم در دنیا تجارت موجود هست که \"شما نصف پول بازاریابی خویش را حرام میکنید، ولی متاسفانه، هیچ وقت نمی‌فهمید کدام نیمه را.\" طبیعی هست که کمپانی‌های بزرگی همچون پارس‌آنلاین، بامیلو و . اختلال چندانی با این قضیه نداشته باشند. آن‌ها به راحتی میلیون‌ها تومان خرج تبلیغات خویش میکنند تا کم کم شایسته ترین رسانه‌ها را بشناسند و برگشت سرمایه کمپانی خویش را در طولانی‌مقطع میسنجند.

البته هر هزار تومانی که یک کسب و عمل کوچک خرج تبلیغات خویش می کند، می بایست تبدیل به بهره شود و در غیر این فیس، بقای این کسب و فعالیت در خطر خواهد بود. براین اساس، چنین کسب و کاری می بایست بتواند در سریع‌ترین شرایط ممکن، واحد سنجش موفقیّت تبلیغات خویش را اندازه بگیرند. که یعنی لازم می باشد با یکی‌از داده‌های آماری مهم به نام نرخ رجوع سرمایه و طریقۀ احتساب آن آشنا باشد.

بهترین سئو کار

رجوع سرمایه یا این که ROI چه است؟
برای اینکه دقیقاً بفهمید که بازاریابی شما چقدر اثر گذار می‌باشد، می‌بایست مقدار برگشت سرمایه (که به انگلیسی Return on Investment یا این که به اختصار ROI خوانده می‌گردد) در تبلیغات خویش را اندازه بگیرید. همان طور که احتمالاً تا شرایط کنونی دیگر عالم‌اید، ROI در معنای نرخ پول به دست آمده نسبت به پول سرمایه‌گذاری گردیده می‌باشد.

بگذارید با ذکر یک نمونه به مورد نگاه کنیم: کمپانی شما در مسئله تعمیرات قطعات دشوار‌افزار فعالیّت داراست و معدل بهره خالص کسب و کارتان بابت هر مشتری، 50 هزار تومان می باشد. ولی اکنون مشتریان متعددی ندارید. براین اساس برای اینکه بتوانید مشتری جذب فرمایید، یک تبلیغ 250 هزار تومانی در خبرنامه چاپ میکنید. با این اکانت، در شرایطی که بخواهید راز به راز هزینه‌ها را رد فرمائید، به یک‌سری مشتری نیاز دارید؟ پنج تا. البته مشخصاً همینکه بتوانید هزینه و منفعت را رمز به راز نمائید، کفایت نمیکند. زیرا در معنای آن میباشد که رجوع سرمایه شما 0% بوده میباشد. پس برای اینکه رجوع و برگشت سرمایه داشته باشید، می بایست طولانی تر از پنج مشتری بدست آورید.
 


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها