همان طور که در درس های گذشته توضیح دادیم، سئو به مراد ایجاد تجربه کاربری بهتر برای مخاطبان و در نهایت ارتقاء رتبه و بالا آوردن وب سایت در نتایج موتورهای کاوش انجام می شود . بدین ترتیب برای تبدیل شدن به یک کارشناس سئو هیچ چیز به اندازه آشنایی طرز فعالیت کاربران با موتورهای کاوش و نحوه مرتبه بندی تارنما ها توسط ربات ها اهمیت ندارد . 

سئو در مشهد


در این فراگیری یعنی پنج‌مین درس از گروه آموزشی صفر تا صد سئو به آشنایی نصیب های گوناگون موتورهای کاوش و محاسبه ظریف و جزئی عملکرد این ربات ها می پردازیم . 

با ما هم پا باشید… 

عملکرد 

یک موتور کاوش چه طور است؟ مراحل 

عملکردی یک موتور جستجو 

در‌صورتی‌که 

به تصویر بالا اعتنا نمایید متوجه می شوید که موتورهای جستجو نظیر گوگل برای بررسی محتوای اینترنت وب سایت ها و نمایش آن به یوزرها باید سه سطح اصلی را طی کنند: 

مرحله اولیه که Crawling اسم دارد به معنا خزش در اینترنت وب سایت ها به مراد کشف محتواهای جدید ساخت شده توسط وبمسترها می باشد . 

سطح دوم که Index نامیده می شود برای ذخیره محتوای وب وب سایت ها به رخ یک نسخه فشرده در بانک اطلاعاتی گوگل انجام می شود . 

تراز سوم یعنی Results برای سناریو لیست اینترنت تارنما ها با محتواهای مرتبط هنگام جستجوی یوزرها انجام می شود . 

Crawling 

یا این که خزش در موتورهای جستجو به چه معناست؟ گوگل برای این که محتواهای تازه تولید گردیده در دنیای وب را شناسایی کند، ربات هایی را پباده سازی کرده میباشد که Crawler (به مضمون‌ خزنده) نامیده می شوند . این ربات ها رفتاری همانند بازدیدکنندگان اینترنت تارنما دارا‌هستند و زمانی که وارد اینترنت سایتی می شوند، محتوای بدون نقص آن را که دربرگیرنده عناوین، نوشته ها، تصاویر، لینک ها و … می شود، نظارت می کنند . 


یک عدد از خصوصیت های حیاتی این خزنده ها این می باشد که هنگامی که در یک وب وب سایت در اکنون کاوش محتوا هستند و به لینک ورقه تازه ای برخورد می کنند، وارد آن کاغذ می شوند و محتوای کامل آن صفحه را قضیه محاسبه قرار می دهند . حالا باید اهمیت بک لینک و پیوند های معتر در سئو را فهمیده باشید . 


ممکن 

است از خویش بپرسید: 

خرنده 

های گوگل چه بازه زمانی یکبار محتوای سایت را مجددا جستجو می کنند؟ در جواب می بایست بگوییم که تعداد دفعات خزش در تارنما ها در محدوده های زمانی بستگی به تارنما زمینه لحاظ دارااست و از در هر سایت نسبت به تارنما دیگر متعدد می باشد . گوگل به مرور زمان میانگین تعداد آپدیت صفحات وبسایت شما در روز را شناسایی کرده و سرعت خزش در وبسایت شما متناسب با آن تنظیم می نماید . برای نمونه وب سایت هایی که هر روز با چندین محتوای نو آپدیت می شوند و یوزرها متعددی هم مرتبا از این محتوا ها بازدید می کنند، نسبت به سایت هایی که دیر به دیر آپ دیت شده و بازدید قابل قبولی ندارند، سریع خیس Crawl یا این که خزش می شوند . 

ولی در ابزار Google Webmaster Tools می بضاعت این سرعت را برای وب سایت خود به رخ دستی تغییر داد ولی اینکار صرفا به افراد متخصص و با تجربه سفارش می شود . در صورتی‌که جدید کار هستید دست نگه دارید و درس های بعدی گروه آموزشی صفر تا صد سئو در روکسوپلاس را مطالعه فرمایید . در درس های آن‌گاه به یادگرفتن کار با ابزارهای سئو مانند گوگل وبمستر تو و تغییرات دستی در پیکربندی Crawling خوا‌هیم پرداخت . 


موتور 

های کاوش چگونه محتوای سایت ها را Index می کنند؟ پس از آنکه عمل خزنده ها در ارزیابی محتواهای تازه وبسایت به نقطه پایان رسید، نوبت به ایندکس وبسایت می برسد . 


همانطور که در درس های گذشته مثال زدیم، گوگل همانند کتابدار یک کتابخانه بسیار وسیع میباشد که کلیه کتاب های جهان در آن مراقبت می شوند . این موتور کاوش همانند بقیه موتور های جستجو از خزانه های اطلاعاتی زیاد وسیع تشکیل شده است که Crawlerهای منحصر به فرد آن، محتواهای ساخت گردیده در تارنما های مختلف را به رخ نسخه های فشرده در آن ها ذخیره می نمایند . به این فعالیت ایندکس گفته می شود . 


در صورتی‌که کاغذ ای ایندکس نشود هیچگاه در نتایج جستجوی کاربران سناریو داده نخواهد شد . بدین ترتیب او‌لین قدم برای نمایش وب سایت در نتایج کاوش اطمینان از ایندکس شدن صفحه های سایت توسط موتور های کاوش می باشد . 


تهیه 

لیست نتایج کاوش برای مخاطبان چه‌گونه انجام می شود؟ ذخیره محتوای اینترنت سایت ها بصورت نسخه های فشرده این امکان را مهیا می نماید که گوگل هنگام جستجوی یوزرها به سرعت لیستی از اینترنت سایت های دارای محتوای دارای ارتباط را تولید کرده و به استفاده کننده نمایش دهد . البته اینکه ترتیب این لیست چه‌طور تنظیم می شود به کارداران مختلفی بستگی دارااست . این عوامل به عبارتی مواقعی میباشند که در درس دوم این خصوصی آموزشی توضیح داده شدند . 


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها