گونه AIDA یک عدد از کاربردیی ترین نوع های بازاریابی هست و مراحلی که مشتری در روند خرید طی میکنه رو شرح میده . در واقع این جور به کارشناسان بازاریابی و فروش کمک میکنه تا شعور بهتری از روند فروش داشته باشن . 

سئو در مشهد

بازدیدکننده های لندینگ پیج ما هرکدوم ممکنه در یکی از چهار تراز تحت قرار بگیرن که با هرکدوم باید اخلاق متفاوتی داشت و اطلاعات متفاوتی بهشون داد . به عنوان مثال کسی که در تراز اول(آگاهی) میباشد نیازی نیست بهش دکمه پرداخت نشون داده بشه و یا این که کسی که در تراز چهارم(اقدام) قرار داره نیازی به خوندن متن های طولانی نداره در عوض نیاز به یه خط مش آسون برای رابطه برقرار کردن یا این که ثبت سفارش داره؛ پس دانستن این که بازدیدکننده و مخاطب هدف ما در کدوم مرحله می باشد برای طراحی لندینگ پیج خیلی مهمه . ولی این نوع سابق هست و جدیدن خیلی پیچیده تر شده و یه بازدیدکننده ممکن می‌باشد یک‌سری بار در بین این فرآیند جابجا بشه . 


قیف فروش AIDA به این صورت میباشد که مرحله به سطح تعداد بازدیدکننده ها کمتر میشه و تعداد اشخاصی که در غایت فرآورده مارو میخرن یا پیشنهاد تصویب میکنن از تعداد کسانی که با فرآورده یا این که مارک ما آشنا شدن خیلی کمتر می باشد . 

درایت 

(awareness) در تراز آگاهی، بازدیدکننده از وجود برند، کالا و یا سرویس ها ما مطلع میشه . 


۱- در این سطح مهمترین مسئله این هست که می بایست توجه بازدیدکننده رو جلب کنیم . میتونیم مطالب و داده ها رایگان در اختیار مخاطب بزاریم تا توجهش رو جلب کنیم . 

(مثل قرار دادن یه مقاله آموزشی یا این که یه کتابچه رایگان…) بازدیدکننده های جدیدی که در این مرحله قرار دارن می بایست مطمئن بشن که کسب و کار ما رسمی می باشد و تو کارمون حرفه ای هستیم تا بتونن بهمون اعتماد کنن . (در این مرحله در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین داده ها باید خودمون رو بهشون بشناسونیم) . 


۲- قرار دادن لوگوی همیاران ما و یا این که مشتریان دارای اعتبار ما یا مقررات رجوع وجه و گارانتی خدمات ارائه شده منجر میشه بازدیدکننده به سرعت اعتمادش جلب بشه . 

۳- در شرای نتونیم به فیس خیلی واضح خدماتی که به مشتری ارائه میکنیم و ویژگی هامون رو به مشتری نشون بدیم نمیتونیم نظرشون رو جلب کنیم . 

۴- برای جلب لحاظ مشتری برهه زمانی خیلی یه خرده داریم و نباید حواس مشتری رو با لینک ها و مطالب بیهوده پرت کنیم . 

۵- از افکت های عجیب غریب نباید به کار گیری کنیم(بک گراندهای متحرک و…) هرچی صفحمون شم وقار بیشتری داشته باشه مشتری کمتر حواسش پرت میشه و اکثر تمرکز میکنه به اصل مورد . 

۶- بایستی اطلاعات رو طوری قرار بدیم که بازدیدکننده به راحتی بتونه پیداشون کنه؛ هیچکس وقت متعددی رو صرف نمیکنه که بفهمه ما چی می‌فروشیم یا چه خدماتی ارائه میکنیم! پس به معمولی ترین و راحت ترین صورت ممکن می بایست داده ها رو در اختیارش قرار بدیم که ناچار نباشه برهه زمانی زیادی رو برای پیدا کردن اطلاعات قضیه نیازش در درحال حاضر کاوش باشه . 


علاقه 

(interest) در تراز علاقه، بازدیدکننده از مزایای جنس و یا خدمات ما با خبر میشه و اگر نظرش جلب بشه، علاقمند میشه که برای اخذ اطلاعات بخش اعظم تحقیق کنه . 


شوق واشتیاق 

(desire) در تراز اشتیاق، بازدیدکننده از لحاظ عاطفی با مال و مارک ما ارتباط برقرار میکنه و تمایل خریدش خیلی مضاعف می‌باشد . 


اقدام 

(action) در سطح اقدام، بازدیدکننده اقدام به خرید یا این که هر عملی که موضوع انتظار ما هست مثل عضویت در رومه و … میکنه و به مشتری ما تبدیل میشه . 


در 

نظر تصاحب کردن بازه زمانی زمانی که بازدیدکننده این فرآیند رو طی میکنه خیلی اصلی است و مسلما باید بهش دقت کنیم توضیح 

ارتفاع چرخه فروش با دو مثال : 

انسان ها معمولا از ۴ ۵ سالگی از وجود خودرو درایت پیدا میکنن(مرحله۱) و وقتی که در ۱۸سالگی به سن گواهینامه به دست آوردن میرسن راجع به ماشین های متفاوت تحقیق میکنن و بهشون عشق و علاقه مند میشن(مرحله۲) و زمانی که به ۲۵ ۲۶ سالگی میرسن-زمانی که بضاعت خرید یه خودرو رو دارن- شوق خرید ماشین رو پیدا میکنند(مرحله سوم) و در مرحله پایان اقدام به خرید اتومبیل میکنن . تو این نمونه چرخه فروشی که ۲۶ سال طول کشیده توضیح داده شده، ممکن میباشد چرخه فروش مال دیگه ای ۲۶ ثانیه باشه . 

مثلا ممکن می‌باشد تبلیغ کالایی رو تو یه سایتی ببینیم که از وجودش خبر نداشتیم و به سرعت بخاطر امکاناتش بهش علاقمند بشیم و چون قیمتش مناسب هست و سهل و آسان میتونیم بخریمش و گارانتی ۳۰ روز بازه رجوع و برگشت در رخ نیتی داره خیلی سرعت بالا تصمیم به خریدش بگیریم . 


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها